Meet our team
Zespół MultiLADA
Poznaj nasz zespół badawczy

Ewa Haman

jest profesorem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadziła już projekty dotyczące rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych (np. Projekt Bi-SLI-PL finansowany przez NCN Rozwój językowy i poznawczy polskich dzieci dwujęzycznych u progu edukacji szkolnej - szanse i zagrożenia , 2010-2015, realizowany we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim).

Ewa Komorowska

jest polonistką z wykształcenia i portugalistką z zamiłowania. Była doktorantką na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w zakresie językoznawstwa i obroniła rozprawę doktorską pt. Nauczanie języka polskiego jako obcego dla potrzeb biznesowych na najniższych poziomach zaawansowania.

Magdalena Krysztofiak

Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Warszawskim. Była zaangażowana w badania rozwoju społecznego dzieci w ramach projektu ,,Mechanizmy neuropoznawcze rozwoju teorii umysłu u dzieci typowo rozwijających się, z podwyższonym ryzykiem wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz głuchych używających implantów ślimakowych. Badania z wykorzystaniem metod neuroobrazowania mózgu”.

Magdalena Łuniewska

jest adiunktem badawczym na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obroniła dwa doktoraty - z psychologii (Wydział Psychologii UW) i z biologii (Instytut Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego). Naukowo interesuje się psycholingwistyką rozwojową, szczególnie nabywaniem słownictwa, i pomiarem psychometrycznym. Kierowała własnymi projektami dotyczącymi zaburzeń przyswajania języka i czytania: rozwojowego zaburzenia języka i dysleksji rozwojowej.

Karolina Mieszkowska

jest adiunktem badawczym na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Była menadżerką kilku projektów, nie tylko takich związanych z dwujęzycznością. Kierowała własnym projektem badawczym w którym badała opowiadania tworzone przez rodziców i dzieci dwujęzyczne w wieku wczesnoszkolnym w obu ich językach (2015-2020, “Wpływ opowiadań rodziców na dziecięce rozumienie i użycie terminów mentalnych w obu językach dzieci dwujęzycznych”).
Współpracownicy
Poznaj osoby, które współpracują z nami podczas naszych badań

Andrzej Tarłowski

jest adiunktem na Wydziale Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie. Interesuje go wpływ wczesnych doświadczeń z przyrodą na rozwój wiedzy biologicznej. W ramach pracy doktorskiej porównywał różne aspekty myślenia o istotach żywych u dzieci wychowujących się w miastach i w parkach narodowych.

Nina Gram Garmann

jest profesorem na Wydziale Wczesnej Edukacji Dziecięcej w Oslo Metropolitan University (OsloMet) w Norwegii. Przez wiele lat badała pierwsze słowa norweskich dzieci, interesuje się też rozwojem fonologicznym i leksykalnym dzieci. Obecnie prowadzi badania w przedszkolach (norweskie barnehage), gdzie bada m.in. rozwój językowy dzieci wielokulturowych i wielojęzycznych.

Hanne Gram Simonsen

jest profesorem w MultiLing - Center for Multilingualism in Society across the Lifespan na Uniwersytecie w Oslo (Norwegia). Jest pierwszą autorką norweskich wersji kwestionariuszy rodzicielskich CDI (Simonsen, Kristoffersen, Bleses, Wehberg, & Jorgensen, 2014). Była także zaangażowana w badania rozwoju językowego polsko-norweskich dzieci dwujęzycznych.

Anna Sara Hexeberg Romøren

jest adiunktem na Wydziale Wczesnej Edukacji Dziecięcej w Oslo Metropolitan University (OsloMet) w Norwegii. W swoich badaniach zajmuje się wczesnym rozwojem językowym dzieci jedno- i dwujęzycznych mieszkających w Norwegii, oraz wpływem wczesnej edukacji na rozwój językowy dziecka.

Przemysław Tomalski

jest doktorem habilitowanym, założycielem i kierownikiem pierwszej Pracowni Psychologii Niemowląt w Polsce: http://babylab.edu.pl/. Jego główne zainteresowania naukowe skupiają się wokół związków pomiędzy rozwojem psychicznym a rozwojem mózgu, np. w jaki sposób wczesne doświadczenia i środowisko, w którym rozwijają się niemowlęta wpływają na ich sposób radzenia sobie z wyzwaniami, a także na uczenie się i organizowanie swoich działań.

Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic

jest adiunktem w Instytucie Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania naukowe dotyczą m.in. przyswajania języka drugiego i obcego, wielojęzyczności, transferu i świadomości językowa w przyswajaniu języków. Współpracuje z nami od wielu lat, była m.in. wykonawcą w projekcie Bi-SLI-PL.
Wcześniejsi współpracownicy
Poznaj badaczy, którzy pomagali nam w badaniach