Multilingual Language Development and Assessment Lab
jest profesorem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadziła już projekty dotyczące rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych (np. Projekt Bi-SLI-PL finansowany przez NCN Rozwój językowy i poznawczy polskich dzieci dwujęzycznych u progu edukacji szkolnej - szanse i zagrożenia , 2010-2015, realizowany we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim).
jest doktorantką na Wydziale Psychologii UW. Brała udział w kilku projektach naukowych, z których większość dotyczyła rozwoju językowego lub rozwoju umiejętności czytania.
jest psychologiem i pedagogiem. Obecnie jest doktorantką na Wydziale Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim.
jest polonistką z wykształcenia i portugalistką z zamiłowania. Była doktorantką na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w zakresie językoznawstwa i obroniła rozprawę doktorską pt. Nauczanie języka polskiego jako obcego dla potrzeb biznesowych na najniższych poziomach zaawansowania.
jest adiunktem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. [o studiach a MWnachester/LUCIDzie?, o IRMIKach] Grzegorz Krajewski zajmuje się opracowaniem [o CDI-3]
Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Warszawskim. Była zaangażowana w badania rozwoju społecznego dzieci w ramach projektu ,,Mechanizmy neuropoznawcze rozwoju teorii umysłu u dzieci typowo rozwijających się, z podwyższonym ryzykiem wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz głuchych używających implantów ślimakowych. Badania z wykorzystaniem metod neuroobrazowania mózgu”.
jest adiunktem badawczym na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obroniła dwa doktoraty - z psychologii (Wydział Psychologii UW) i z biologii (Instytut Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego). Naukowo interesuje się psycholingwistyką rozwojową, szczególnie nabywaniem słownictwa, i pomiarem psychometrycznym. Kierowała własnymi projektami dotyczącymi zaburzeń przyswajania języka i czytania: rozwojowego zaburzenia języka i dysleksji rozwojowej.
jest adiunktem badawczym na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Była menadżerką kilku projektów, nie tylko takich związanych z dwujęzycznością. Kierowała własnym projektem badawczym w którym badała opowiadania tworzone przez rodziców i dzieci dwujęzyczne w wieku wczesnoszkolnym w obu ich językach (2015-2020, “Wpływ opowiadań rodziców na dziecięce rozumienie i użycie terminów mentalnych w obu językach dzieci dwujęzycznych”).
Poznaj osoby, które współpracują z nami podczas naszych badań
jest adiunktem na Wydziale Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie. Interesuje go wpływ wczesnych doświadczeń z przyrodą na rozwój wiedzy biologicznej. W ramach pracy doktorskiej porównywał różne aspekty myślenia o istotach żywych u dzieci wychowujących się w miastach i w parkach narodowych.
jest profesorem na Wydziale Wczesnej Edukacji Dziecięcej w Oslo Metropolitan University (OsloMet) w Norwegii. Przez wiele lat badała pierwsze słowa norweskich dzieci, interesuje się też rozwojem fonologicznym i leksykalnym dzieci. Obecnie prowadzi badania w przedszkolach (norweskie barnehage), gdzie bada m.in. rozwój językowy dzieci wielokulturowych i wielojęzycznych.
jest profesorem w MultiLing - Center for Multilingualism in Society across the Lifespan na Uniwersytecie w Oslo (Norwegia). Jest pierwszą autorką norweskich wersji kwestionariuszy rodzicielskich CDI (Simonsen, Kristoffersen, Bleses, Wehberg, & Jorgensen, 2014). Była także zaangażowana w badania rozwoju językowego polsko-norweskich dzieci dwujęzycznych.
jest profesorem w Inland Norway University of Applied Sciences (Norwegia) i ma szerokie doświadczenie w badaniu polsko-norweskich dzieci dwujęzycznych w wieku wczesnoszkolnym. Z Pernille Hansen współpracujemy w ramach projektów StarWords, PolkaNorski oraz CLT.
jest adiunktem na Wydziale Wczesnej Edukacji Dziecięcej w Oslo Metropolitan University (OsloMet) w Norwegii. W swoich badaniach zajmuje się wczesnym rozwojem językowym dzieci jedno- i dwujęzycznych mieszkających w Norwegii, oraz wpływem wczesnej edukacji na rozwój językowy dziecka.
jest profesorem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu w Lancaster (Wielka Brytania). Jest pierwszą autorką brytyjskiej wersji kwestionariusza rodzicielskiego CDI-1 (Alcock, Meints, & Rowland, 2017). Z prof. Katie Alcock współpracujemy w ramach projektów StarWords i CDI.
jest profesorem na Cambridge Language Sciences Interdisciplinary Research Centre, na Uniwersytecie w Cambridge (Wielka Brytania). Przez wiele lat badał rozwój dzieci dwujęzycznych, w tym polsko-angielskich, za pomocą kwestionariuszy rodzicielskich CDI.
jest doktorem habilitowanym, założycielem i kierownikiem pierwszej Pracowni Psychologii Niemowląt w Polsce: http://babylab.edu.pl/. Jego główne zainteresowania naukowe skupiają się wokół związków pomiędzy rozwojem psychicznym a rozwojem mózgu, np. w jaki sposób wczesne doświadczenia i środowisko, w którym rozwijają się niemowlęta wpływają na ich sposób radzenia sobie z wyzwaniami, a także na uczenie się i organizowanie swoich działań.
jest adiunktem w Instytucie Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania naukowe dotyczą m.in. przyswajania języka drugiego i obcego, wielojęzyczności, transferu i świadomości językowa w przyswajaniu języków. Współpracuje z nami od wielu lat, była m.in. wykonawcą w projekcie Bi-SLI-PL.
Poznaj badaczy, którzy pomagali nam w badaniach
Ułatwienia dostępu